گلیم فرش

چه زمانی از گلیم فرش استفاده کنیم؟

گلیم فرش ماشینی و تاثیر آن در دکوراسیون
Rate this post

اگر به دنبال فضایی گرم و صمیمی هستید گلیم فرش ماشینی یه انتخاب بی نظیر برای شماست

این موضوع دلایل متفاوتی دارد که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم :
اولین نکته ای که هنگام خرید فرش باید به آن توجه کنیم این است که انواع متفاوت فرش مناسب کدام فضای خانه ماست؟
این نکته در خرید گلیم فرش هم صادق است. پس در ابتدا به بررسی این موضوع میپردازیم که از گلیم فرش ماشینی در چه فضایی استفاده کنیم ؟ یا به عبارت دیگر

استفاده از گلیم فرش مناسب کدام قسمت خانه می باشد؟

گزینه اول در استفاده از گلیم فرش ماشینی برای آشپزخانه است.
آشپرخانه مکان پرترددی می باشد.و حتی ممکن است گاها هنگام آشپزی لکه هایی روی فرش آشپزخانه به جا بماند. مشخصا همه ما تجربه لکه هایی که با هیچ شوینده ای از روی فرش پاک نمی شوند را داشته ایم.
بنابر این با توجه به مواردی که گفته شد ، فرش آشپزخانه باید مقاومت بالایی در برابر شست و شو داشته باشد. که این از موارد حائز اهمیت در رابطه با گلیم فرش ماشینی است.
گلیم فرش ماشینی اغلب از نقش های شلوغ برخوردار است. که تمام لکه ها را پوشش میدهد و تا مدت ها علی رغم وجود لکه ها ظاهر خود را حفظ میکند.
همچنین گلیم فرش ماشینی با وزن سبکی که دارد به راحتی قابل شست و شو در منزل می باشد. و به علت مقاومت بالا به هیچ عنوان نگران آسیب دیدن بافت گلیم فرش نخواهید بود.

استفاده از یک گلیم فرش به صورت متقارن یا مکمل با فضای آشپزخانه میتواند تاثیر عالی روی دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد و فضای لوکس تری را به آشپزخانه شما هدیه دهد.

مقایسه گلیم و فرش به عنوان فرش اتاق خواب

گزینه بعدی در استفاده از گلیم فرش برای اتاق خواب می باشد. اولین نکته ای که در انتخاب فرش برای اتاق خواب باید به آن توجه کرد آن است که معمولا قسمت های زیادی از فرش اتاق خواب، زیر پایه میز و صندلی ، تخت خواب ، کمد و وسایل دیگر قرار میگیرد و فرش با ارتفاع خواب زیاد ، معمولا پس از مدتی متراکم میشوند. اما گلیم فرش با مقاومت بالا ، بافت متفاوت و ارتفاع کم این مزیت را دارد که تحت فشار هیچ آسیبی متحمل نمیشود و این مسئله در انتخاب فرش آشپزخانه و فرش زیر میز نهارخوری هم حائز اهمیت است.
افزون بر این ، همه ما اتاق خواب را به عنوان یک فضای مملو از آرامش میشناسیم و در انتخاب المان های اتاق خواب مثل رنگ دیوار ، کاغذ دیواری و حتی تخت و میز و سایر المان های اتاق، سعی میکنیم از رنگ های خنثی و حتی سرد استفاده کنیم .
استفاده از رنگ های مکمل و گرم مانند لاکی و یا رنگ های تیره مانند، سرمه ای با طرح های شلوغ در گلیم فرش .باعث شده که بهره گیری از گلیم به عنوان فرش اتاق خواب ضمن صرفه اقتصادی .باعث زیبایی دو چندان اتاق خواب شود و فضای گرم و صمیمی تری را به اتاق ببخشد .

کاربرد گلیم در طراحی دکوراسیون داخلی

اما استفاده از گلیم فرش به همین دو مورد خلاصه نمیشود چرا که امروزه ما در سبک های متفاوتی از طراحی دکوراسیون داخلی نظیر سبک آرت دکور شاهداستفاده های خاص از گلیم فرش به عنوان فرش پذیرایی هم هستیم و دیدیم که گلیم فرش ماشینی جلوه ای خاص و ویژه را به فضای نشیمن میبخشد.
همچنین از گلیم فرش میتوانیم در فضاهای دیگری مانند راه پله (استفاده از گلیم متری) ، پاگرد ، ایوان خانه ، بالکن و ..‌‌ استفاده نمود.
چه زمانی گلیم فرش ماشینی بخریم؟
اگر در خانه خود به دنبال فضایی لوکس و مدرن هستید. و بین فرش معمولی و مدن اختلاف نظر دارید. گلیم فرش ماشینی انتخاب منحصر به فردی برای شما خواهد بود. چرا که گلیم فرش خاصیت دوگانه ای در طراحی دکوراسیون دارد. و در عین حال که مناسب استفاده در فضاهای مدرن است دارای طرح های کلاسیک و قرین به سلیقه خانواده هاست.
به عبارت دیگر استفاده از گلیم فرش ماشینی ضمن تناسب با طراحی های مدرن خاصیت القای حس کلاسیک را هم دارد. پس بدون نگرانی میتوان از گلیم فرش در هر سبکی استفاده کرد.

گلیم کفپوش مناسب دکوراسیون هایی نظیر آٰت دکور ٫ لوکس ٫ مدن و حتی ترانزیشن می باشد.

جنس الیاف و بافت گلیم فرش ماشینی

امروزه گلیم فرش بر خلاف گذشته به وسیله ماشین آلات صنعتی بافته میشود و همچنین از الیاف مصنوعی در بافت آنها استفاده میشود.الیاف استفاده شده در گلیم فرش ماشینی برند مسجدی ، ویژن می باشد الیاف ویژن ، الیاف BCF هیت ست شده اند و از مزایای این الیاف میتوان اشاره کرد به

خاصیت عدم حساسیت زایی BCF
خاصیت عدم پرز دهی

مقاومت بالا

تثبیت رنگ که فرایند هیت ست کردن به الیاف میدهد.

از جدید ترین و پر فروش ترین طرح های گلیم فرش ماشینی میتوان به طرح خشتی ،گلیم فرش سرامیکی ، قشقایی، چهل تیکه و گلیم فرش ماشینی با نقشه فرش اشاره کرد. همچنین مزیت دیگر گلیم فرش ماشینی امکان سفارش ابعاد متنوع تر نسبت به فرش ماشینی می باشد.
با توجه به مزیت عدم پرزدهی ، قیمت مناسب تر ، تنوع بالا تر در طرح و سایز و سایر موارد اشاره شده از معایب گلیم فرش نسبت به فرش ماشینی جنس خشک تر آن است که میدانیم فرش به علت خاب بیشتر و الیاف متفاوت از گلیم همواره از جنس لطیف تری برخوردار است .

خرید گلیم فرش به صورت اینترنتی

امروزه ساده ترین راه برای خرید انواع اقلام مورد نیاز خرید اینترنتی می باشد. چرا که این مسیر به شما امکان بازدید از انواع برند و تنوع محصولات مخلف را میدهد. و همچنین شما میتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن طیف وسیعی از محصولات مشابه خواسته خود را مشاهده مقایسه و ارزیابی کنید. امکانی که در خرید حضوری شاید بیشتر از چند ماه زمان شما را به خود اختصاص دهد .

آنچه بیشتر از پیدا کردن محصول مورد نظر اهمیت دارد خرید از یک برند معتبر می باشد. تا بدون دغدغه از مشکلاتی مانند کلاهبرداری های اینترنتی ترس از عدم کیفیت محصول و مشکلات مشابه با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

خوشبختانه در زمینه فروش اینترنتی گلیم میتوانیم برند مسجدی را به شما معرفی کنیم این برند تولید کننده اختصاصی انواع گلیم فرش ماشینی در کاشان می باشد که علاوه بر داشتن کیفت و تنوع بالا در محصولا خدمات بی نظیری را به مشتریان خود عرضه میکند از جمله این خدمات میتوان الشاره کرد به :

گارانتی بازگشت کالا در صورت عدم تطابق با سفارش شما و یا وجود ایراد در محصول فرستاده شده

دریافت وجه پس از تحویل محصول و همچنین تائید مشتری

و از همه مهم تر قیمت بسیار مقرون به صرفه به علت فروش مستقیم از درب کارخانه ( شایان ذکر ایت که برند مسجدی از تولیدکنندگان خوشنام و با سابقه در زمینه تولید فرش و گلیم ماشینی با بالاترین کیفیت می باشد )

با اطمینان خرید کنید .

gelimkashan2

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *