گلیم فرش

راهنمای خرید فرش ۷۰۰ شانه

فرش مسجدی
3.3/5 - (3 امتیاز)

فرش یکی از انواع کف‌پوش‌های محبوب ایرانیان است. این مسئله به‌گونه‌ای است که می‌توان گفت در تمام خانه‌ها حداقل یک قالی پیدا می‌شود. در این میان استفاده از فرش ماشینی رواج فراوانی داشته و انواع مختلف آن بسیار موردتوجه خریداران هستند. برای مثال می‌توان به محبوبیت بالای فرش ۷۰۰ شانه از بین نمونه‌های مختلف این فرش اشاره کرد.

اما دلیل این محبوبیت چیست؟ از طرفی به چه نکاتی باید در هنگام خرید فرش ۷۰۰ شانه ماشینی توجه کرد؟ به عنوان گروه پشتیبانی برند مسجدی اینجاییم تا نکات بسیار مهمی را در خصوص این فرش، خرید و قیمت آن با شما در میان بگذاریم. با ما باشید تا با آگاهی و اطلاعات کامل نسبت به خرید ماشینی فرش درجه‌یک اقدام کنید.

پرطرفدار ترین شانه و تراکم فرش

امروزه باتوجه‌به گستردگی و تنوع فرش‌های ماشینی چه از لحاظ جنس و کیفیت و چه از لحاظ شانه و تراکم، انتخاب و خرید فرش ماشینی بسیار سخت و مشکل شده است. یکی از فرش‌های پرفروش و قیمت مناسب بازار، فرش‌های ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ می‌باشد که دارای خاب زیاد و تراکم پایین هستند. در این مقاله به ویژگی های فرش ۷۰۰ شانه؛ و مزایا و معایب آن می‌پردازیم. فرش‌های هفتصد دارای ۷۰۰ گره در عرض و ۲۵۵۰ گره در طول در یک متر می‌باشند. البته فرش ۷۰۰ با تراکم های پایین تری نیز بافته می شود که ار کیفیت متوسط و گاها پایین تری برخوردار است .

کدام نخ خواب باکیفیت تر است ؟

در میان فرش‌های ماشینی ۷۰۰ شانه، بهترین نوع آن فرش ۷۰۰ شانه آکرولیک می‌باشد. فرش‌های ۷۰۰ شانه در سه نوع اکرولیک، پلی‌استر و ورژن تولید و بافته می‌شود که از لحاظ کیفیت و دوام و همچنین قیمت با یکدیگر فرق می‌کنند. فرش هفتصد شانه اکرولیک دارای عمر طولانی‌تر و در برابر پاخور و شستشو از مقاومت بالایی برخوردار است. الیاف اکرولیک نزدیک‌ترین الیاف به پشم طبیعی هستند. فرش‌های ماشینی ۷۰۰ شانه اکرولیک برند مسجدی توسط دستگاه‌های بافندگی HCP واندویل و با تراکم استاندارد ۲۵۵۰ بافته می‌شوند.

بهترین نخ خاب تولید فرش ماشینی از نظر متخصصان تولید و طراحی فرش ماشینی

برترین تولیدکنندگان فرش ماشینی

استقبال بسیار زیاد افراد در خرید فرش ماشینی باعث شده است در بسیاری از نقاط کشور، کارخانجات فرش ماشینی احداث شود. در برخی نقاط تعداد این کارخانجات بسیار بیشتر می‌باشد و محصولات آنان از مرغوبیت و کیفیت بیشتری برخوردار است که از جمله این شهرها، می‌توان از کاشان و آران بیدگل نام برد. شهر کاشان را به‌عنوان شهر فرش ایران نیز می‌شناسند و بیش از ۱۰۰۰ واحد فعال در حوزه تولید و بافت فرش ماشینی در این شهر دایر می‌باشد.

مزایا فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

خرید فرش ماشینی ۷۰۰ شانه کاشان به دلیل قیمت مناسب و پاخور بهتری که دارد، در بین انواع فرش‌های ماشینی بیشتر است. همین امر باعث شده است که طرح‌های فرش ماشینی هفتصد شانه از تنوع و رنگ‌بندی متنوع‌تری برخوردار باشد. فرش ۷۰۰ شانه نیز در گونه‌های متفاوت تولید می‌شود که شامل فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰ درجه‌یک، فرش طرح ۷۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی می‌باشد.

فرش ۷۰۰ شانه ماشینی را می‌توانید از پرکاربردترین و حتی پرفروش‌ترین انواع فرش‌ های ماشینی دانست. دلیل نام‌گذاری این قالی ماشینی، وجود ۷۰۰ گره نخ‌های خاب در هر متر عرض آن است. این گره‌ها، نخ‌های خاب را به نخ‌های تاروپود وصل می‌کنند. تنوع در این فرش ۷۰۰ شانه کاشان به طرح‌های آن خلاصه نمی‌شود و تراکم نیز یکی از پارامترهایی است که در انواع آن متفاوت است. فرش‌های ۷۰۰ شانه کاشان در تراکم‌های زیر تولید شده و در بازار به فروش می‌رسد:

فرش ۷۰۰ شانه تراکم۲۱۰۰

فرش ۷۰۰شانه تراکم۲۵۵۰

فرش ۷۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰

اگر به رده‌بندی فرش‌ها از نظر زیبایی و ریزبافت بودن توجه کنیم می‌توان قالی هفتصد شانه را در رده‌های پایین‌تری از فرش‌های ۱۰۰۰، فرش‌های ۱۲۰۰ و فرش‌های ۱۵۰۰ شانه دانست. اما فرش ۷۰۰ شانه در تراکم‌هایی همچون ۲۵۵۰، طرح‌هایی بسیار زیبا و جذاب داشته و نقش‌های چشم‌نواز آن توجه خریداران را به خود جلب می‌کند.

بررسی تنوع فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

گونه اول فرش های ماشینی ۷۰۰ شانه که با دستگاه‌های فابریک HCP واندویل بافت می‌شوند که بهترین نوع می‌باشد، گونه دوم هستند که توسط دستگاه‌های ۷۰۰ شانه تبدیلی بافت می‌شود که به‌خاطر تبدیل دستگاه‌های ۵۰۰ شانه به ۷۰۰ شانه از کیفیت بافت پایین‌تری برخوردارند، گونه‌ای دیگر از فرش‌های ۷۰۰ شانه هم هستند که دارای تراکم پایین‌تر و وزن کمتری هستند که از ۷۰۰ شانه‌های دیگر بی‌کیفیت‌تر است.

فرش‌های طرح ۷۰۰ شانه هم گونه‌ای از فرش‌های ماشینی هستند که با دستگاه‌های ۵۰۰ شانه و تراکم ۱۵۰۰ بافت می‌شود،با وجود تفاوت در جنس نخ خاب، طرح و نقشه‌های آن همان طرح‌های ۷۰۰ شانه می‌باشد که از لحاظ قیمتی بسیار پایین‌تر می‌باشد. بهترین فرش ماشینی ۷۰۰ شانه فرشی است که با دستگاه‌های بافندگی اصل مانند واندویل HCPX2 و با بهترین الیاف اکریلیک هیت ست و توسط به‌روزترین دستگاه‌ها شیرینگ و آهار گردد و همچنین دارای شناسنامه و برند معتبری باشد.

سوابق فرش ماشینی ۷۰۰ شانه از دیرباز

در سال‌های گذشته فرش‌های ماشینی فقط بر اساس رنگ زمینه و طرح نقشه تقسیم‌بندی می‌شدند، به دلیل این‌که فرش‌های ماشینی تنها به‌صورت ۳۲۰ شانه تولید می‌شد و عملاً دسته‌بندی بر اساس شانه و تراکم وجود نداشت. به‌مرورزمان و با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه‌های بافندگی فرش ماشینی نیز به تکامل رسیدند و قالی‌های ماشینی در شانه و تراکم‌های مختلف تولید شدند. در حال حاضر فرش‌های ماشینی شامل فرش‌های ۵۰۰ شانه تراکم ۱۵۰۰، فرش‌های ۷۰۰ شانه تراکم ۲۵۵۰، فرش‌های ۱۰۰۰ شانه تراکم ۳۰۰۰، فرش‌های ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ و فرش‌های ۱۵۰۰ شانه تراکم ۴۵۰۰ می‌باشند.

معایب فرش ۷۰۰ شانه چیسن

فرش‌های ماشینی ۷۰۰ شانه با اینکه دارای مزایای زیادی هستند و جز پرفروش‌ترین گونه فرش‌های ماشینی است، اما معایبی نیز دارند که در بند زیر به آن‌ها اشاره شده است:

توجه داشته باشید که تراکم فرش در حقیقت تعیین کننده ظرافت و اصطلاحا ریز بافتی فرش می باشد در نتیجه زیبایی فرش ۷۰۰ شانه هیچ گاه در حد فرش های۱۲۰۰شانه و فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه نمیرسد.

و همچنین به علت استفاده از نخ با شماره کمتر و همچنین گره های درشت تر (بافت درشت تر) نقشه فرش ۷۰۰ شانه وضوح کمتری دارد.

فرش ۷۰۰ شانه از خاب بلند تری برخوردار است اگرچه این موضوع در بیشتر موارد از ویژگی های مثبت فرش ماشینی ۷۰۰شانه به شمار میرود اما خاب بلندتر برابر با وزن بیشتر فرش ۷۰۰شانه است بنابر این هنگام شست و شو و جابه جایی با مشکل وزن مواجه میشویم .

مزایای خرید فرش ۷۰۰ شانه

با وجود معایبی که از فرش ۷۰۰ شانه گفته شد هنوز فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در صدر پرفروش ترین های فرش ماشینی در مقایسه با فرش۱۵۰۰ شانه و فرش ماشینی۱۲۰۰ و نظایر آنهاست. علت این انتخاب بی شک مزایای فرش ماشینی ۷۰۰ شانه می باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم .

فرش‌های ۷۰۰ شانه ماشینی کاشان نسبت به فرش‌های ماشینی دیگر دارای مزایا و برتری‌هایی هستند که در زیر به مزایای فرش ۷۰۰ شانه اشاره می‌شود. قالی‌های ماشینی هفتصد شانه علاوه بر خاب زیاد، از قیمت مناسبی برخوردارند که یکی از موارد اصلی در انتخاب خریداران فرش می‌باشد.

قالی ماشینی هفتصد شانه در مقایسه با فرش‌های ماشینی دیگر از ظرافت و ریز نقشی کمتری برخوردار است، ولی در عوض دارای خاب بیشتر و نرمی بهتری است. الیاف مورداستفاده در فرش هفتصد شانه از الیاف اکریلیک هیت ست شده می‌باشد. این الیاف بهترین نوع الیاف است و به دلیل فرایند هیت ست در تولید نخ، فاقد پرز دهی و ضد حساسیت می‌باشد و ایجاد آلرژی و حساسیت در کودکان و افرادی که حساسیت پوستی دارند نمی‌کند.

پاخور مناسب: مناسب برای قسمت های مختلف و پر رفت و آمد نظیر نشیمن ، هال ، اتاق خواب علت پاخوری مناسب فرش ۷۰۰ شانه خاب بلند این فرش نسبت به فرش ۱۲۰۰ و فرش با تراکم های بیشتر است .

وزن سنگین: اگرچه ممکن است در نگاه اول وزن سنگین از معایب فرش به شمار بیاید اما وزن سنگین تر فرش۷۰۰شانه به سر نخوردن فرش ۷۰۰ شانه روی پارکت و سرامیک کمک میکند .

مقاومت در برابر شست و شو: جنس نخ خاب در کنار بافت خاص فرش ۷۰۰ شانه مقاومت فرش ۷۰۰ شانه را تا حد زیادی افزایش داده است .

قیمت مطلوب: از ویژگی هایی که بسیار مطلوب مشتریان است قیمت بسیار مناسب تر فرش۷۰۰شانه نسبت به شانه و تراکم های بالا تر نظیر فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه می باشد.

تنوع در طرح و رنگ: ویژگی های خاص و فروش فوق العاده فرش ماشینی ۷۰۰شانه تولیدکنندگان را برآن داشت تا تنوع محصولات ۷۰۰شانه را از نظر طرح و رنگ افزایش دهند.

خرید فرش ماشینی به قیمت درب کارخانه

برای خرید فرش ۷۰۰ شانه به قیمت درب کارخانه می‌توانید از محصولات ۷۰۰ شانه فرش و گلیم مسجدی بازدید نمایید و باتوجه‌به دکوراسیون و رنگ‌بندی دیزاین منزل خود، یکی از طرح‌های فرش ماشینی را از سایت فرش مسجدی انتخاب نمایید. در خرید اینترنتی فرش ۷۰۰ شانه به‌خاطر خرید از درب کارخانه، قیمت فرش ماشینی نسبت به فروشگاه‌های شهر ارزان‌تر بوده و همچنین تنوع فرش و طرح‌ها بسیار بیشتر می‌باشد و به‌راحتی می‌توانید طرح فرش خود را انتخاب نمایید.

از مزایای خرید اینترنتی فرش، صرفه‌جویی در زمان و وقت است. شما به‌سرعت می‌توانید از بین هزاران طرح و رنگ فرش ماشینی، محصول موردنظر خود را انتخاب نماید.

مشاهده متنوع ترین کالکشن فرش ماشینی ۷۰۰شانه

متنوع ترین کالکشن فرش ماشینی۷۰۰ شانه

اگر سری به یک فروشگاه فرش ماشینی بزنید، اولین چیزی که شاید نظر شما را جلب کند تنوع در ابعاد فرش‌های ماشینی است. علت این امر ایجاد امکان استفاده از این فرش ۷۰۰ شانه تراکم بالا در نقاط مختلف خانه و در اتاق‌هایی با ابعاد متفاوت است. در همین راستا کارخانه فرش مسجدی تمام توان خود را به کارگرفت تا جدید ترین نقشه ها را در انواع ابعاد و همچنین با جدید ترین پالت های رنگی در دست بافت قرار دهد تا همواره رضایت مشتری را در سابقه کاری خود داشته باشد .

بنابر این در خرید فرش ماشینی ۷۰۰ شانه علاوه بر آنکه نگرانی بابت تنوع محصول نخواهید داشت . می‌توانید باتوجه‌به ابعاد اتاقتان، فرش و قالی ماشینی موردنظرتان را انتخاب کنید. شما می‌توانید از میان فرش ۷۰۰ شانه ۱۲ متری، فرش ۷۰۰ شانه ۹ متری، فرش ۷۰۰ شانه ۶ متری اقدام به انتخاب و خرید نمایید.

گروه تولید و فروش مستقیم فرش مسجدی
gelim

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *