گلیم فرش

انتخاب گلیم به عنوان فرش جهیزیه

تاثیر گلیم فرش در دکوراسیون داخلی
Rate this post

آیا خرید گلیم به عنوان فرش جهیزیه انتخاب درستی است ؟

اغلب افراد برای تهیه فرش جهیزیه به دنبال فرش های لوکس مانند فرش ۱۵۰۰ شانه یا حداقل فرش ماشینی ۱۰۰۰شانه می باشند . اگرچه این سبک از فرش از ظرافت و لطافت بالایی برخوردار است. اما باید توجه داشته باشیم . که امروزه؛ در طراحی دکوراسیون داخلی به ترکیب المان ها و تناسب انها با یکدیگر بیشتر توجه می شود. تا یکفیت یک المان خاص مانند فرش.

مزیت های استفاده از گلیم فرش در دکوراسیون

از آنجایی که گلیم فرش از مزیت های فوق العاده ای نظیر قیمت بسیار مقرون به صرفه
عدم پرزدهی
عدم حساسیت زایی
مقاومت بالا در مقابل شست و شو، نور، فشار
امکان شست و شو آسان در منزل
تنوع در طرح و رنگ برخوردار می باشد . در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات لازم برای استفاده از گلیم فرش در دکوراسیون را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

به طراحی دکوراسیونتان جهت بدهید

اولین مسئله چه در انتخاب فرش و چه در انتخاب گلیم آن است که توجه داشته باشید فرش و گلیم میتواند نقطه کانونی منزل شما باشد یعنی شما میتوانید گلیم فرش انتخابی خود را مبنای دکوراسیونتان قرار دهید .
این مسئله برای افرادی کاربرد دارد که تمایل دارند از گلیم فرش های سنتی در دکوراسیون خود استفاده کنند.

همه ما می دانیم گلیم فرش های سنتی دارای نقش های شلوغ و رنگ های گرم هستند. این گلیم فرش ها علیرغم فضای دلنشین و گرمی که در خانه ایجاد میکنند به راحتی با انواع المان ها ست نمی شوند. و اگر بخواهیم پس از انتخاب وسایل و اتمام چیدمان چنین گلیمی را با دکوراسیون خود ست کنیم. دور از انتظار نیست که دچار مشکل خواهیم شد. و ممکن است نتیجه کمی شلوغ تر از حد معمول باشد.

چگونه گلیم را با دکوراسیون خود ست کنیم؟

پیش از انتخاب هر وسیله ای تکلیف فرشتان را مشخص کنید. این کار یک مزیت اساسی برای شما خواهدداشت و آن این است که فرش یک الگوی مناسب برای شماست تا مسیر طراحی شما را مشخص کند .
برای مثال : هر چه فرش شما نقوش پر نقش و نگار تری داشته باشد. از مبلمان ساده تری استفاده خواهید کرد و تناسب نهایی برقرار خواهد بود. همچنین از طرح فرش یا گلیم انخابی خود میتوانید به عنوان یک الگوی تکرارشونده در دکوراسونتان استفاده کنید. این کار فضای بسیار لوکسی به خانه شما می بخشد به عنوان مثال کوسن های طرح گلیم انتخاب مناسبی برای تقلید از طرح فرش هستند.

انتخاب تم رنگی المان های منزل به وسیله کفپوش

حتی میتوانید از رنگ های به کار رفته در رنگ آمیزی فرش انتخابی خود به عنوان گزینه ای برای انتخاب رنگ دیگر المان های منزل خود استفاده کنید . برای مثال اگر در نقشه فرشتان از طرح های گرم استفاده شده . اما رنگ کرم خیلی محدود در رنگ آمیزی فرشتان به کار رفته انتخاب رنگ کرم برای مبلمانتان یک انتخاب فوق العاده خواهد بود . و حتی نمیتوانید تصور کنید چه فضای لوکسی را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

کنتراست رنگی ایجاد کنید

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ شما میتوانید از رنگ زمینه و حتی رنگ های به کار رفته در گلیم فرشتان به عنوان رنگ های اصلی در طراحی دکوراسیون خود بهره بگیرید . برای مثال: در دکوراسیون سبک نئو کلاسیک ازیک طیف رنگی برای طراحی استفاده می شود.

و اگر شما جزء افرادی باشید که به این سبک از دکوراسیون علاقه مند است ، میتوانید رنگ اصلی طراحی خود را همان رنگ زمینه فرش خود در نظر بگیرید . و از طیف آن برای طراحی تمام منزلتان استفاده کنید.

برای مثال: اگر زمینه فرش شما آبی است شما میتوانید از طیف رنگی سفید تا سرمه ای استفاده کنید تا هارمونی خوبی ایجاد شود. یا اگر رنگ زمینه گلیم شما کرم یا سفید است. میتوانید در انتخاب رنگ دیوار ها، کاغذ دیواری، پرده ها و .. از آن استفاده کنید. و به طور کلی باید بدانید : استفاده از رنگ زمینه فرش در المان های خانه باعث میشود . تا تناسب دقیقی در منزل شما ایجاد شده و جلوه مشخص تری داشته باشد .

یک اشتباه رایج در انتخاب گلیم فرش

اشتباه رایج اکثر افراد در طراحی دکوراسیون استفاده زیاد از رنگ های نود و خنثی است. نکته قابل عرض در این زمینه آن است : که اگرچه انتخاب مبلمان و المان های ساده و یکنواخت . با رنگ های روشن ، برای ترکیب با گلیم های پرنقش و نگار با زمینه های گرم مانند لاکی راه ساده تری به نظر می رسد. اما پیشنهاد ما آن است که ریسک کنید و گاهی در طراحی خانه خود از رنگ های متضاد استفاده کنید. تا جلوه خاص و جدید تری در فضای خود داشته باشید. به یاد داشته باشید : در انتخاب رنگ مکمل نیز میتوانید از رنگ های به کار رفته در فرشتان استفاده کنید تا از انتخاب خود مطمعن تر باشید .

از چند فرش متفاوت استفاده کنید

استفاده از فرش های مختلف شاید ذهن شما را به سمت خانه های قدیمی ببرد. که تمام سطح خانه به وسیله فرش پوشیده می شد و فضای خفه ای را در محیط خانه ایجاد می کرد. در استفاده از گلیم فرش این قضیه صادق نیست .

اتفاقا کاملا برعکس؛ شما میتوانید با انتخاب ابعاد مناسب گلیم فرش، یک گلیم بزرگ تر با رنگ های خنثی و طرح خلوت را به عنوان زمینه و یک گلیم با ابعاد کوچکتر و رنگ های گرم و طراحی شلوغ را به عنوان مکمل آن انتخاب کنید و به صورت کج یا صاف در کنارهم و یا حتی روی هم استفاده کنید .

این طراحی دست شما را باز میگذارد تا تقارن مناسبی را نسبت به رنگ و ابعاد منزل خودتان انتخاب کنید. و البته نکته قابل توجه آن است که گلیم فرش بر خلاف فرش ماشینی در سایر و ابعاد قابل سفارش است . و در بازار عرضه می شود و شما در انتخاب ابعاد نگرانی نخواهید داشت.

فضا های خالی را پر کنید

معمولا در سالن های بزرگ و راهرو های ورودی به این مشکل برمی خوریم. که فضای خالی ای در اختیار داریم . که المان هایی مانند مبل، کمد و یا حتی مجسمه آن فضا را بیش از حد شلوغ میکند. و خالی بودن فضا هم بعد از مدتی آزار دهنده میشود. در چنین شرایطی غالبا بسته به ابعاد فضایی که در اختیار داریم؛ استفاده از یک گلیم گرد یا نواری به کمک ما می شتابد. و فضایی دلنشین را ایجاد خواهد کرد .

اگر به دنبال فضایی جذاب هستید از گلیم استفاده کنید

امروزه اکثر دکوراسیون ها، مدرن و با رنگ های خنثی و سرد انتخاب می شوند. این سبک از دکوراسیون پس از مدتی دلسرد کننده و خسته کننده میشوند و اگر بخواهید به راحتی به فضای خانه خود روح ببخشد استفاده از یک گلیم با رنگ های گرم و شاد هم از خاصیت کلاسیک بودن یا اصطلاحا قدیمی بودن سبک گلیم خواهد کاست و هم گرمی و جذابیت فضای شما را افزایش خواهد داد .

باورکردنی نیست اما، خلاقیت تعدادی از طراحان دکوراسیون در استفاده از گلیم به ما نشان داد. که اگرچه در مرحله اول گلیم یک المان قدیمی و یا به عبارت دیگر از مد رفته به نظر میرسد. اما استفاده درست از آن در دکوراسیون مدرن امروزی ، فضایی کاملا جذاب و تلفیق خاصی از کلاسیک و مدرن را برای شما به ارمغان خواهد آورد . و به دکوراسیون شما شخصیتی خاص می بخشد.

gelimkashan2

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *